mardi 21 avril 2009

deux ou trois choses que je sais sur la filiation blackface/white face de dylan

here's the true spirit of "love and theft" and all of bob dylan's very special venture into WHITE MINSTREL territory since the seventies ... keep in mind there's more than sixty years between the great emmett miller's original version and leon rebone's lovely and faithful remake (leon is sort of the missing link between emmett miller and bob dylan because his love for old time music is so transparent) ...  pour les essais de théorisation express (le noir en tant que travesti racial au 19ème siècle, le travail des black minstrels et des travestis en tant que pressentiment pré-cinématographique du personnage de john wayne dans rio bravo ... on cherchera dans les archives de ce blog ... et dans cinéphiles 3 

leon redbone/emmett miller/ghost of the st louis blues

bob dylan/po' booy (genius + emmett miller's ghost floating between notes)
FLASHBACK: the birth of the white minstrel figure

bob dylan/hard rain's gonna fall (never ending tour/renaldo and clara)

1 commentaire:

L'Incohérent a dit…

Emmett Miller, Leon Redbone...VériGoude.


" invraisemblable ou pas, crois-moi, c'est la vérité -et il n'y en a pas deux ..."